Årets första trappfika

Något har hänt med mig. Jag har aldrig tidigare varit särskilt brydd om vädret och har aldrig lidit av grått, mörkt, kallt. Men i år … herregud vad tungt det har varit. Det är i kombination med en mängd andra saker som hänt och inte händer (sådana påverkar ju också måendet — glöm inte det!), såklart, men idag när jag vaknade av solen i ögonen blev dagen plötsligt tio gånger bättre.

Nu har jag precis ätit lite lunch och det är dags att koka kaffe. Och på första gången sen någon gång i fjol ska jag lägga ut ett sittunderlag på trappen, ta på mig lusekoftan och de fingerlösa vantarna. Sedan ska jag sitta där i minst en halvtimme och lyssna på talgoxarna, dricka mitt kaffe och bara njuta av känslan av hur min kropp fångar upp solens strålar och omvandlar dem till energi.

När energidepåerna är påfyllda ska jag jobba lite. Man får ju passa på när man har så mycket solenergi att ta vara på …

Kommentera

